HAVBRUK 2020 – Digital konferanse

HAVBRUK 2020 – Klima for havbruk? arrangeres av Forskningsrådet og Fiskeri- og havbruksnæringens forskningsfinansiering (FHF).

Konferansen arrangeres som en digital konferanse 9. og 10. juni,

I morgen starter HAVBRUK2020, og vi gleder oss til å ønske deg og nesten 1300 andre velkommen til tidenes største havbrukskonferanse.

Programmet for konferansen finner du på www.havbruk2020.no. Trykk på +'ene i de ulike sesjonene for å få detaljert program.

For å komme deg inn i de ulike konferanserommene må du navigere ved hjelp av programmet.

Hver sesjon har en lenke til sitt rom. Klikk på lenken i sesjonen du ønsker å delta i for å komme inn i sesjonsrommet. For å få tilgang til lenkene må du bruke innloggingsinformasjonen du får på e-post hvis du har meldt deg på.

Om de digitale rommene på HAVBRUK2020

Plenumssesjonene

Foregår live som et webinar gjennom Forskningsrådets løsning for dette. Opptak blir tilgjengelig i etterkant. Det er ikke noen mulighet til å stille spørsmål eller interagere med deltakerne.

Felles for alt i som foregår i zoom

Vi anbefaler alle å kalle seg selv med sitt eget navn og institusjon, slik at dette er tydelig; høyreklikk på ditt eget bilde og velg "rename" fra rullemenyen som dukker opp. Skriv deretter inn navn og institusjon.

Tekniske spørsmål kan stilles til tekniker/host i chat.

Parallellsesjonene

Foregår på zoom, med opptak. Opptaket fokuserer på innledere, møteleder og andre som prater, men vi kan ikke garantere at bildet ditt ikke kommer med. Innledere må ha kamera på når de skal prate. Når de ikke skal prate kan innledere og deltakere skru av kamerat sitt dersom de ikke ønsker å komme med på opptaket. Tekniker (host) styrer lyd fra alle deltakerne. Mikrofonlyd er kun på for møteleder, tekniker, innleder og for de som skal stille spørsmål til innleder etter innlegg.

Du tegner deg for å stille spørsmål til innleder ved å bruke "Raise hand"-funksjon MENS INNLEDER PRATER. Jo fortere du benytter funksjonen, jo større er sjansen for å få stille spørsmål, siden de prioriteres kronologisk. For å bruke "Raise hand": Trykk på "Participants" nederst i skjermbildet og trykk på "Raise hand" nederst i "Participants"-menyen som kommer opp på høyre side av skjermen. Der kan du også se andre som har rukket opp sin digitale hånd.

Morgenkaffen

Foregår på zoom, uten opptak. Her er ordet fritt til å ta opp praktiske ting eller skravle. Alle kan ta ordet som de vil eller sende skriftlig beskjed til vert i chaten. Vi anbefaler alle å ha kamera på. Gi beskjed til møtevert/host dersom du ønsker privat samtale med én eller flere andre deltakere, så kan vi splitte dere ut i en undergruppe.

Lunsjene

Foregår på zoom, uten opptak. De vil være digitale minglelunsjer. Vi anbefaler at dere har kamera på. De første 15 minuttene er satt av til å strekke på bena, gå på do, hente mat, lage kaffe osv. Etter 15 minutter deler vi dere inn i mindre grupper hvor dere kan snakke sammen mens dere spiser lunsj. Her har vi en begrensning på 1000 deltakere, så pass på å gå inn i lunsjrommet så raskt som mulig etter formiddagssesjonen dersom du ønsker å være med. Vi deler dere inn i grupper på inntil 20 personer, avhengig av hvor mange som blir med. Vi avslutter lunsjen og undergruppene noen minutter før den neste sesjonen starter. Dersom dere ønsker å prate privat kan dere sende hverandre private meldinger og/eller avtale private videosamtaler gjennom chaten. Husk at dersom dere bruker zoom til private samtaler må dere gå ut av lunsjrommet før dere kan starte med dette, og da kommer dere ikke inn i samme lunsjgruppe igjen.

 

Kontakt

Sliter du med å logge deg på? Ta kontakt med 
Mette Mila
E-post: mlm@forskningsradet.no
Telefon: 959 202 60

For spørsmål om konferansen, ta kontakt med
Elin Vikane
Mobil: 945 25 370
E-post: eli@forskningsradet.no

Pressekontakt:
Maja Bævre-Jensen
Mobil: 995 62 251
E-post: maja.baevre.jensen@fhf.no